Onderhoud en pech onderweg

Nee dat hoef je niet te doen, de hulpdiensten van de merkdealers waar SmiLease mee werkt bieden gedurende de volledige looptijd van de lease-overeenkomst een vergelijkbare service, daarnaast maakt SmiLease gebruik van de pechhulp van RoadGuard tel. 071 568 1991. Bij pech word je geholpen, in je woonplaats, in heel Nederland, in het buitenland, in het weekend, 's avonds etc. En als je auto niet gerepareerd kan worden dan krijg je vervangend vervoer.

 

Bij veel andere leasemaatschappijen krijg je pas vervangend vervoer na 72 uur, ook krijg je vaak geen vervangend vervoer in het buitenland.  

Van maandag tot en met zaterdag kun je van 8.00 - 17.30 uur SmiLease bellen: 0594 28 35 30. Wij overleggen dan met jou over de meest praktische oplossing.

  • mobiliteitsgarantie door de merkdealer
  • lokale garage die mogelijk in de buurt zit
  • hulpdienstverlening door RoadGuard

Buiten kantooruren is SmiLease vaak niet bereikbaar, je kunt dan zelf rechtstreeks RoadGuard inschakelen: 055 579 8096.

Indien van toepassing, inzet hulpdiensten bij pech per merk: Citroën: 0800 022 2244, Ford: 0800 7673 673, Kia: 0888 542 542, Nissan: 0800 023 1513, Opel: 0800 099 12 22, Peugeot: 0800 023 1733, Skoda: 0800 023 0024,Toyota: 0800 220 0025, Volkswagen: 0800 555 7000, SEAT: 088 0330 106.

Je hoeft hulpdiensten nooit te betalen, de factuur gaat altijd naar SmiLease. Als je echter onterecht een hulpdienst inschakelt dan kunnen de kosten door SmiLease aan jou doorberekend worden.

Onderhoud wordt uitgevoerd bij de merkdealer van jouw voorkeur (bijv. in je woonplaats of in de plaats waar je werkt). De naam van jouw dealer is vermeld in het afleverdocument van je auto en in de berijdershandleiding die je van SmiLease ontvangen hebt.

Ja, je weet hoeveel kilometers je gereden hebt, dat weten wij bij SmiLease niet. Je hebt echter een belangrijk hulpje: nagenoeg alle auto's geven op het dashboard aan dat er een onderhoudsbeurt ingepland moet worden.

Bij een brandstofauto bent je zelf verantwoordelijk voor het tanken van de juiste brandstof. Als de verkeerde brandstof getankt wordt, of als je met een lege tank komt te staan dan komen de kosten voor jouw eigen rekening.

Bij een elektrische auto kun je met een lege accu komen te staan, dit zelf even oplossen door een jerrycan benzine te halen gaat niet. Hulp kan bestaan uit afslepen of vanuit een hulpvoertuig op locatie opladen. De kosten hiervan zijn dan wel voor jouw eigen rekening. 

Snelladen verlaagd de actieradius en ook de levensduur van het accupakket, daarnaast is snelladen erg duur. Laad dan ook als het even kan bij gewone laadpalen.

Voor de korte termijn kan het handig lijken om de accu haast helemaal leeg te rijden en dan weer helemaal vol te laden, gevolg hiervan is echter dat de actieradius afneemt. De accu blijft het beste in conditie als deze tussen de 20% en 80% geladen is.

 

 

Ja, je kunt zelf de afspraak met jouw dealer maken. De dealer overlegt met SmiLease, daarnaast stuurt de dealer de factuur rechtstreeks naar SmiLease. 

Nee, de dealer stuurt de factuur altijd naar SmiLease, je hoeft onderhoudskosten nooit zelf te betalen of voor te financieren.